|
Evaluarea CEC |
 |
|
Proiecte |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Conf. Univ. Dr. Elena Ionică
Curriculum Vitae
Informaţii personale
|
|
Nume / Prenume
|
Elena Ionică
|
Adresă |
Strada Drumul Gilăului nr. 11 H, sector 4, Bucureşti
|
Telefoane
|
Birou: 021.318.15.75; Mobil: 0731.700.432
|
E-mail
|
elena.i@unibuc.ro
|
Naţionalitate
|
română
|
Data naşterii
|
27.09.1964
|
Sex |
feminin |
Locul de muncă/ Domeniul ocupațional
|
Universitatea din București, Facultatea de Biologie, Departamentul de Biochimie și Biologie Moleculară
|
Experienţa profesională
|
|
Perioada
|
2013 - prezent
|
Funcţia sau postul ocupat
|
Membru al Comisiei de Etică a Cercetării
|
Activităţi şi responsabilităţi
principale
|
Scopul principal al Comisiei de Etică a Cercetării este să asigure respectarea normelor naționale, internaționale și a principiilor etice universale prin evaluarea și monitorizarea proiectelor de cercetare științifică care implică subiecți umani, substanțe, dispozitive, tehnologii sau activități cu grad crescut de risc.
Până în prezent, în calitate de reprezentant din partea Facultătii de Biologie,
am participat la elaborarea documentelor specifice necesare înființarii și funcționării Comisiei de Etică a Cercetării:
-
Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei de Etică a Cercetării
-
Ghid pentru membrii Comisiei de Etică a Cercetării
-
Codul de Etică a Cercetării
-
Procedurile Standard de Operare în domeniul viului
-
Elaborarea Cererii pentru Avizul de etică
-
Elaborarea modelului de Consimțământ informat
Pornind de la legislația în domeniu, și de la procedurile interne privind etica în cercetare, împreună cu ceilalți membrii ai Comisiei de Etică am analizat cererile depuse de cadrele didactice din universitate în vederea obținerii avizului de etică în cercetare pentru proiectele care urmează a fi depuse dar și pentru proiectele aflate în implementare.
Atribuții în cadrul comisiei:
-
evaluarea din punct de vedere etic a proiectelor de cercetare propuse spre finanţare;
-
monitorizarea respectării standardelor de etică a cercetării în proiectele aflate în implementare;
-
elaborarea și actualizarea Codului de etică a cercetării și Ghidului comisiei de etică a cercetării pentru asigurarea respectării standardelor de etică a cercetării;
-
elaborarea și actualizarea procedurilor de lucru specifice Comisiei de Etică a Cercetării;
-
organizarea de traininguri de etică a cercetării pentru comunitatea academică a Universității din București;
-
analizarea cazurile de conflict de interese din proiectele de cercetare;
-
verificarea și promovarea respectării condiţiilor de confidențialitate;consultanţă cu privire la evoluţia problematicii eticii cercetării în lume.
|
Numele şi adresa angajatorului |
Universitatea din Bucureşti, Bd. M. Kogălniceanu, nr. 36-46, sector 5, Bucureşti, CP 050107, România
|
Tipul activităţii sau sectorul de
activitate
|
Expert Etica ceretării
|
Perioada
|
2005 - 2008
|
Funcţia sau postul ocupat
|
Director, Departamentul de Cercetare şi Transfer Tehnologic |
Activităţi şi responsabilităţi principale
|
-
evaluarea şi monitorizarea programelor de dezvoltare realizate la nivelul Departamentului de Cercetare şi Transfer Tehnologic;
-
evaluarea și centralizarea cererilor de avizare etică a cercetărilor desfășurate de cadrele didactice din Universitatea din București;
-
realizarea de strategii relevante pentru dezvoltarea resurselor umane;
-
elaborarea deciziilor specifice activității de cercetare și transfer tenhologic, supuse aprobării Consiliului de Administrație al Universității din București;
-
proiectarea şi promovarea activităţilor de administrare a contractelor de cercetare în Universitatea din Bucureşti;
-
administrarea proiectelor de cercetare ale cadrelor didactice din Universitatea din București;
-
administrarea fondurilor primite de Universitatea din București ca urmare a proiectelor derulate de cadrele didactice din Universitatea din București;
-
consultanță în dezvoltarea proiectelor de cercetare;
-
implementarea activităţilor de consultanţă şi management proiect în Universitatea din Bucureşti;
-
proiectarea şi promovarea activităţilor de consultanţă şi management fonduri structurale.
|
Numele şi adresa angajatorului |
Universitatea din Bucureşti, Bd. M. Kogălniceanu, nr. 36-46, sector 5, Bucureşti, CP 050107, România
|
Tipul activităţii sau sectorul de activitate | Sector management |
Perioada |
1993 – prezent |
Funcţia sau postul ocupat |
Asistent Universitar, Lector Universitar, Conferențiar Universitar |
Activităţi şi responsabilităţi
principale |
Activități specifice de cadru didactic universitar (activităţi didactice şi de cercetare) şi manager Cursuri elaborate și susținute:
-
2012 - prezent Cursul „Chimie clinică” – Anul I, Master „Managementul calității în laboratoarele medicale”, Facultatea de Biologie, Universitatea din București,
-
2007 – prezent – Cursul „Biochimie medicală” – Anul I, Master „Biochimie medicală”, Facultatea de Biologie, Universitatea din București
-
2004 – prezent – Cursul „Biotehnologie” – Anul III, Secția Biochimie, Facultatea de Biologie, Universitatea din București
-
2004 – prezent – Cursul „Biochimia nutriției” – Anul III, Secția Biochimie, Facultatea de Biologie, Universitatea din București
-
2014 – prezent – Cursul „Management de proiect” – Anul II, Master
-
2008 – prezent – Cursul „Managementul și Etica Ceretării Biologice” – Scoala doctorală de Biologie, Facultatea de Biologie, Universitatea din București
„Managementul restaurării şi valorificării patrimoniului cultural”, Facultatea de Administrație și Afaceri, Universitatea din București
|
Numele şi adresa angajatorului |
Universitatea din Bucureşti, Bd. M. Kogălniceanu, nr. 36-46, sector 5, Bucureşti, CP 050107, România |
Tipul activităţii sau sectorul de activitate | Învăţământ, cercetare |
Perioada |
1990 - 1993 |
Funcţia sau postul ocupat | Profesor chimie biologie |
Activităţi şi responsabilităţi principale | Profesor de chimie biologie, diriginte |
Numele şi adresa angajatorului | Şcoala cu clasele I-VII nr. 185, Chitila, Sectorul Agricol Ilfov |
Tipul activităţii sau sectorul de activitate | Învăţământ |
Perioada
|
1987 - 1990 |
Funcţia sau postul ocupat |
Profesor chimie biologie |
Activităţi şi responsabilităţi principale | Profesor de chimie biologie, diriginte |
Numele şi adresa angajatorului | Liceul din Buşteni, judeţul Prahova |
Tipul activităţii sau sectorul de activitate | Învăţământ |
Educaţie şi formare
| |
Perioada | 08 – 10.03.2007 |
Calificarea / diploma obţinută | Certificat de absolvire a cursului „Auditori interni” pentru sistemul de management al calităţii |
Disciplinele principale studiate / competenţe profesionale dobândite | Standardele ISO 9001:2008, ISO 19011:2002 |
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Organismul de certificare Simtex - OC |
Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională | Curs de formare – acreditare internaţională ISO 9001 |
Perioada
|
aprilie 2007
|
Calificarea / diploma obţinută |
Certificat de absolvire Curs Expert de achiziţii publice |
Disciplinele principale studiate / competenţe profesionale dobândite |
-
Comunicarea interpersonală, perfecţionarea pregătirii profesionale, utilizarea calculatorului
-
Negocierea în cadrul procedurilor de atribuire
-
Evaluarea cererilor de atribuire
-
Elaborarea documentelor de specialitate
-
Analizarea legislaţiei aplicabile
-
Acordare consultanţei de specialitate
-
Planificarea achiziţiilor publice
-
Derularea procedurilor de atribuire
-
Finalizarea procedurilor de atribuire
|
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | SC EXPERT AUDIT GROUP SRL – Certificat acreditat CNFPA |
Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională | Perfecţionare |
Perioada | 2004 – 2006 |
Calificarea / diploma obţinută | Diplomă de absolvire specializarea „Management strategic” |
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Universitatea Politehnică din Bucureşti Şcoala de Studii Academice Postuniversitare de Management |
Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională |
Postuniversitar |
Perioada | Februarie 2003 – Mai 2004 |
Calificarea / diploma obţinută | Certificate de participare |
Disciplinele principale studiate
/ competenţe profesionale dobândite |
-
scrierea unor propuneri pentru transferul de tehnologie
-
fundamentarea propunerilor
-
planuri operaţionale planuri financiare
-
cerinţe de securitate
-
scrierea de acorduri formale şi informale
|
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Britisch Council, România |
Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională | Perfecţionare | Perioada | Aprilie 2003 | Calificarea / diploma obţinută | Diplomă de Curs postuniversitar „New Developments in Genomic for Biomedicine” | Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | EMBO, Brdo, Slovenia | Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională | Cursuri postuniversitare | Perioada | Iunie 2002 | Calificarea / diploma obţinută | Diplomă de Curs postuniversitar „Pharmacology of New Anticancer Drugs” | Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Bordeaux, Franţa | Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională | Cursuri postuniversitare | Perioada | 1998 - 2002 | Calificarea / diploma obţinută | Diplomă de Doctor în Biologie, titlul tezei de doctorat: “Rolul fosfolipazelor A2 în anumite maladii umane” | Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Universitatea din Bucureşti, Bd. M. Kogălniceanu, nr. 36-46, sector 5, Bucureşti, CP 050107, România | Nivelul în clasificarea naţională sau internaţională | Doctorat | Perioada | Octombrie 1997 - Martie 1998 |
Calificarea / diploma obţinută | Stagiu de cercetare, Bursă Guvernamentală din partea Statului Român | Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Universitatea de Ştiinţe şi Tehnologie din Trondheim, Norvegia | Perioada | Octombrie 1996 - iulie 1997 | Calificarea / diploma obţinută | Stagiu de cercetare, Bursă Guvernamentală din partea Statului Norvegian | Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Universitatea de Ştiinţe şi Tehnologie din Trondheim, Norvegia | Perioada | Mai - Iunie 1996 | Calificarea / diploma obţinută | Stagiu de cercetare, bursă TEMPUS | Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Universitatea de Ştiinţă şi Tehnologie din Trondheim, Norvegia | Perioada | Aprilie 1995 |
Calificarea / diploma obţinută
|
Stagiu de cercetare, bursă TEMPUS (European Community Program)
|
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de
formare |
Universitatea de Ştiinţă din Padova, Italia |
Perioada
|
Iulie 1994
|
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de
formare |
International Summer School in Molecular Biology, Sibiu, România
|
Perioada
|
1983 - 1987 |
Calificarea / diploma obţinută
|
Diplomă de licenţă în profilul Biologie, specializarea Biologie
|
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de
formare |
Universitatea din Bucureşti, Facultatea de biologie, geografie şi geologie, Bd. M. Kogălniceanu, nr. 36-46, sector 5, Bucureşti, CP 050107, România
|
Aptitudini şi competenţe
personale
|
Limba maternă
|
română
|
Limbi străine cunoscute
|
engleză, franceză
|
|
|
Nivel european (*)
engleza
franceză
|
Înţelegere |
Vorbire |
Scriere |
Ascultare |
Citire |
Participare la conversaţie |
Discurs oral |
Exprimare scrisă |
|
C 2 |
|
C 2 | | C 2 | | C 2 | | C 2 |
|
C 1 |
|
C 1 |
|
B 2 |
|
B 2 |
|
B 2 |
(*) Nivelul Cadrului European Comun de Referinţă Pentru Limbi Străine
|
Competenţe şi abilităţi sociale
|
capacitate de comunicare, spirit de lucru in echipă, rezistenţă la efort intelectual prelungit, flexibilitate în relaţiile interumane, bun organizator,spirit de initiativa, capacitate de adaptare la situatiile nou create
|
Competenţe şi aptitudini organizatorice
|
-
organizare departamentală
-
implementarea managementului calităţii
-
implementare management de proiect
-
implementare management strategic
-
organizare achiziţii publice
-
organizare evenimente (conferinţe, seminarii, workshopuri) cu participarea unui număr mare de persoane (50-500 persoane)
|
Competenţe şi aptitudini tehnice
|
Aptitudini de operare pe calculator
|
Competenţe şi aptitudini de utilizare a calculatorului
|
Abilităţi foarte bune de utilizare a PC-ului: Word, Excell, Powerpoint, Internet.
|
Alte competenţe şi
aptitudini
|
Alte aspecte relevante
|
Experienţă managerială:
-
Director al Departamentului de Cercetare şi Transfer Tehnologic (DC&TT) de la Universitatea din Bucureşti – 2005 - 2008
-
Director proiect Fonduri structurale – 3
-
Director de proiect la contracte de cercetare internaţionale – 3
-
Director de proiect la contracte de cercetare naţionale – 17
-
Partener la contracte de cercetare internaţionale – 2
-
Partener la contracte de cercetare naţionale – 18
-
Director Executiv al Proiectului B26 - împreună cu ceilaţi colegi de la Departamentul de Biochimie, Facultatea de Biologie, Universitatea din Bucureşti am câştigat competiţia CNCSIS pentru Baza de Cercetare cu Utilizatori Multipli în Domeniul Biologiei Moleculare, care s-a încheiat cu succes şi care a avut drept finalitate formarea laboratorului “Bază de Cercetare cu Utilizatori Multipli- Bilogie Moleculară” (BCUM-BM); 2000 – 2002
-
Director Executiv al BCUM-BM, Unitate de cercetare şi formare din cadrul Universităţii din Bucureşti, înfiinţat în 2002 şi a cărei activitate se derulează bine 2002 - 2006.
Cursuri de management şi marketing:
-
2008(8-14.septembrie) Program de specializare Manager de Proiect,
-
2008 (26-30. septembrie) Program de specializare Expert accesare fonduri structurale si de coeziune Europene
-
Workshop „Technology Transfer” organizat de BRITISH COUNCIL, 20-22 mai 2004, Bucureşti
-
Workshop „Technology Transfer” organizat de BRITISH COUNCIL, 25-27 septembrie 2003, Cluj
-
Workshop „Technology Transfer” organizat de BRITISH COUNCIL, 25-27 februarie 2003, Sinaia
-
Workshop „Technology Transfer” organizat de BRITISH COUNCIL, 17-19 octombrie 2002, Sinaia
-
Workshop: „How to apply with success in international research Program-FP6”, organizat de UEFISCU Romania în colaborarea cu Hyperion Ltd, Irlanda, 28-31 iulie 2002.
-
Seminar CNCSIS: „Introducere în Marketing şi Relaţii Publice”, Poina Braşov, 18-21 octombrie, 2001
-
Seminar CNCSIS: „Managementul de Proiect-Seminar pentru Bazele cu Utilizatori Multipli”, Bucureşti, 26-27 iulie, 2001;
-
Workshop: „Financial, administrative and management matters in FP5 RTD projects” Bucureşti, Romania, 9 iulie 2001;
-
Seminar CNCSIS: „Introducere în managementul de proiect”, 15 martie, 2001
Lucrări elaborate şi/sau publicate 213 de lucrări publicate şi comunicate în reviste de specialitate din ţară şi străinătate (ataşată lista cu lucrări publicate şi comunicate) din care:
-
monografii – 19
-
articole publicate în reviste cotate ISI – 11
-
articole publicate în reviste cu referenti – 45
-
comunicari in jurnale ISI - 15
-
comunicări la manifestări ştiinţifice internaţionale recunoscute – 51
-
comunicări la manifestări ştiinţifice naţionale recunoscute – 73
Expert Etica cercetării
Încă din 2007 m-am implicat în implementarea principiilor de etică a cercetării, în cadrul Universității din București.
În perioada 2007 – 2008, perioadă în care am ocupat funcția de Director al Departamentului de Cercetare și Transfer Tehnologic, am elaborat și evaluat cererile de avizare depuse de cadrele didactice, înainte de depunerea proiectelor de cercetare la diferite competiții naționale și internaționale. Atunci când eram solicitată, am oferit consultanță cadrelor didactice din universitate în vederea organizării proiectelor de cercetare astfel încât principiile de etică a cercetării să fie respectate.
Cererile analizate și evaluate erau supuse avizării Comisiei de Etică a cercetării din cadrul Universității din București.
În perioada 2010 – 2013 am fost titulara cursurilor de Management al cercetării, management de proiect și etica în cercetare, în 6 proiecte finanțate prin Fonduri structurale.
Începând cu anul 2008 sunt titulara cursului „Managementul și Etica Cercetării Biologice” din cadrul Școlii doctorale de Biologie, Universitatea din București. Obiectivul general al acestui curs este: Dobândirea competențelor, deprinderilor și aptitudinilor necesare documentării, elaborării și implementării de proiecte, prin aplicarea principiilor de etică în cercetare, în vederea dezvoltării activităților de cercetare din programul de doctorat. În cadrul cursului sunt prezentate principiile etici în cercetare, standardele și regulile de conduită morală.
|
|
|
|
|
|
|
|
|